Fundusz THC rozpoczął konsolidację rynku stomatologicznego w lipcu 2020 r. od inwestycji w Centrum Estetique z Polanicy, na Dolnym Śląsku. Następnie w roku 2021 dołączyły do niego lokalna sieć ze Śląska DenticaCenter, Galeria Uśmiechu z Krakowa, Tulident z Wrocławia, Stomatologia Bez Bólu z Jeleniej Góry oraz Twój Uśmiech z Dzierżoniowa. Dziś Dentity skupia 6 marek w 9 miastach i deklaruje, iż do końca 2021 r. będzie liczyć około 50 gabinetów.
Dentity to pierwsza w Polsce grupa stomatologiczna, która funkcjonuje poprzez rozwój regionalnych sieci stomatologicznych. Inicjatywa jest odpowiedzią na sytuację na polskim rynku stomatologicznym. Rynek ten na tle Europy charakteryzuje wysoka profesjonalizacja, jakość i doskonałe prowadzenie pacjenta zaplanowaną wcześniej ścieżką. Właściciele centrów stomatologicznych stają obecnie przed wyzwaniami, jakie przynosi coraz większa świadomość pacjentów i zapotrzebowanie na wysokiej klasy usługi stomatologiczne. Z drugiej strony napotykają na problemy z dostępnością do wykwalifikowanej kadry medycznej, coraz większą regulacją rynku i konkurencją ze strony korporacji medycznych. Proponowany przez Dentity model stanowi nową jakość na rynku – to zupełnie inna filozofia budowy grupy stomatologicznej odróżnieniu do podmiotów, które do tej pory aktywnie konsolidowały ten rynek.
– Wierzymy, że nasi partnerzy w konkretnych regionach Polski znają najlepiej specyfikę lokalnego rynku, oczekiwania pacjentów, lekarzy, jak i kierunki rozwoju. Wierzymy też w pracę zespołową, a ta może być efektywna i kreatywna wyłącznie, jeżeli współpracujące ze sobą osoby się znają, spotykają i wymieniają doświadczeniami oraz pomysłami. Nieustannie rośniemy, mamy wypracowaną strategię i wartości jakie za nią stoją, dlatego stworzenie marki, nadanie jej własnej tożsamości i dołączenie Dentity do portfolio funduszu było dla nas naturalnym krokiem – mówi Jacek Przybył, principal Tar Heel Capital.
Logo i system identyfikacji
Za warstwę wizualną odpowiedzialna jest polska designerka Wika Wojciechowska stojąca za systemami identyfikacji dla takich marek jak Empik, Reserved czy Lukullus.
– Moim celem projektowym było stworzenie nowoczesnej i niedystansującej odbiorcy identyfikacji, przełamującej stereotypy wizerunkowe sektora medycznego często nawiązujące bezpośrednio ikonografiką do zębów, instrumentarium medycznego czy symboli łacińskich. Chciałam odzwierciedlić biznesowy, nowatorski jak i przyjazny charakter marki, podkreślić oscylujące wokół lokalności cele Dentity – mówi Wika Wojciechowska
Nazwa założenia i semantyka
Nazwa już pierwszymi literami osadza markę w stomatologii. Jej dalsza część jest krótka, dobitna. Konotuje konkret, zwięzłość, solidny punkt odniesienia. Podkreśla techniczny, zadaniowy cel grupy.
Nawiązuje brzmieniem do angielskich rzeczowników oznaczających wartości, stany: clarity, quality, purity, identity, security. Wprost kojarzy się z tożsamością – tak, jesteśmy grupą dentystyczną. To właśnie oznacza ta nazwa. Człon –ity zawiera też w sobie zbitek liter IT – w opowieści marki to punkt zaczepienia dla wzbudzenia skojarzenia z cyfryzacją, nowoczesnymi technologiami, które wpisane są
w DNA grupy stomatologicznej należącej do THC.
Oferta Dentity
Grupa umożliwia centrom stomatologicznym wykorzystanie ich unikalnego potencjału, lokalnego know-how. Dlatego dąży do tworzenia sieci placówek medycznych zarządzanych regionalnie, zamiast konsolidować je centralnie.
Interesują ją przede wszystkim biznesy z potencjałem wzrostu. Takie, które szybko rosną, oferują szeroki wachlarz usług, wykorzystują nowe technologie. Sama placówka to co najmniej 4 fotele, 4-5 milionów złotych obrotu rocznie. Dentity ma też w swojej ofercie inne rozwiązania dla lekarzy nieposiadających placówek, takie jak np. zostanie wspólnikiem sieci z własnym wkładem finansowym czy partnerem i prowadzenie centrum stomatologicznego dla Dentity.
– Oferujemy naszym partnerom dołączenie do grupy i czerpanie korzyści z bycia częścią dużej sieci stomatologicznej bez zmiany swojej identyfikacji wizualnej czy sposobu funkcjonowania w zakresie medycznym. W Dentity dajemy wsparcie inwestycyjne oraz managerskie w rozwoju centrum stomatologicznego. Łączymy potencjał, know-how lokalnych spółek stomatologicznych i możliwości finansowe dużego podmiotu, by realizować oczekiwania pacjentów w zakresie wysokiej klasy usług stomatologicznych. Odciążamy w zakresie zadań administracyjnych i kadrowych oraz zapewniamy wsparcie w obszarze marketingu czy finansów. Dzięki takiej współpracy nasi partnerzy odzyskują czas i energię na realizowanie się zgodnie ze swoimi preferencjami. Po nadaniu grupie nazwy chcemy by nasi partnerzy jeszcze mocniej czuli, że należą do elitarnego stowarzyszenia – mówi Beata Kuś, dyrektor zarządzająca Dentity.